Μια πολλή καλή είδηση!
Συνεδρίασε εχθές το βράδυ το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Δελφών και ανάμεσα στα προς συζήτηση θέματα της ημερησίας διατάξεως, ήταν και το θέμα της υποβάθμισης του Λιμένα της Ιτέας. Όπως είναι γνωστό, εδώ και αρκετό καιρό, έχει αρχίσει μια σταδιακή και εξαιρετικά προσεγμένη διαδικασία υποβάθμισης του ευρύτερου Λιμένα της Ιτέας. Από την ''ενοικίαση'' (!) του κόλπου ''Λαρνάκι'', την στοχοποίηση και τον κατακερματισμό του Λιμενικού Ταμείου Φωκίδος, τον παραγκωνισμό και την απαξίωση της Μαρίνας, την ανανέωση της άδειας χρήσης των εγκαταστάσεων της εταιρείας S&B στην Ιτέα, με τον τρόπο τον οποίον έγινε, έως και την ''κακοποίηση'' της ακίδος του Δελφικού Τοπίου, τον μώλο της Ιτέας,
την νομική ''εξαφάνιση'' της Κρουαζιέρας από τον σχεδιασμό του Υπουργείου και την παράλληλη αποδοχή για φορτοεκφορτώσεις εμπορευμάτων εντός του μώλου, χύδην ! Το ''κερασάκι'' όμως στην τούρτα, ήταν η επί δίμηνον περίπου παραμονή στην ανατολική πλευρά του μώλου, του φορτηγού πλοίου ''ΠΑΡΝΑΣΣΟΣ ΙΙ''. Καλώς ή κακώς, το συγκεκριμένο πλοίο, είχε την νομική δυνατότητα, όπως ισχυρίζεται το Λιμεναρχείο Ιτέας, να παραμένει προσδεδεμένο στον μώλο, πραγματοποιώντας επισκευαστικές εργασίες εντός του, ή ακόμη και περιμένοντας να τελειώσουν οι διαδικασίες ελέγχου από κάποιον νηογνώμονα, προκειμένου να αλλάξει σημαία. Και τα δύο έγιναν και παρ' ότι υπήρξαν αντιδράσεις κατοίκων, Φορέων, Συλλόγων και ...πρόστιμα, το πλοίο εξακολουθούσε να παραμένει προσδεδεμένο στον μώλο. Έγινε παράσταση στην Λιμενική Επιτροπή, συγκεντρώθηκαν υπογραφές για να έρθει το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο εκτός ημερησίας διατάξεως και μετά από τις ...γνωστές καθυστερήσεις, εχθές επιτέλους συζητήθηκε. Να σημειώσουμε μόνον ετούτο : Απόντος του Δημάρχου!...
την νομική ''εξαφάνιση'' της Κρουαζιέρας από τον σχεδιασμό του Υπουργείου και την παράλληλη αποδοχή για φορτοεκφορτώσεις εμπορευμάτων εντός του μώλου, χύδην ! Το ''κερασάκι'' όμως στην τούρτα, ήταν η επί δίμηνον περίπου παραμονή στην ανατολική πλευρά του μώλου, του φορτηγού πλοίου ''ΠΑΡΝΑΣΣΟΣ ΙΙ''. Καλώς ή κακώς, το συγκεκριμένο πλοίο, είχε την νομική δυνατότητα, όπως ισχυρίζεται το Λιμεναρχείο Ιτέας, να παραμένει προσδεδεμένο στον μώλο, πραγματοποιώντας επισκευαστικές εργασίες εντός του, ή ακόμη και περιμένοντας να τελειώσουν οι διαδικασίες ελέγχου από κάποιον νηογνώμονα, προκειμένου να αλλάξει σημαία. Και τα δύο έγιναν και παρ' ότι υπήρξαν αντιδράσεις κατοίκων, Φορέων, Συλλόγων και ...πρόστιμα, το πλοίο εξακολουθούσε να παραμένει προσδεδεμένο στον μώλο. Έγινε παράσταση στην Λιμενική Επιτροπή, συγκεντρώθηκαν υπογραφές για να έρθει το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο εκτός ημερησίας διατάξεως και μετά από τις ...γνωστές καθυστερήσεις, εχθές επιτέλους συζητήθηκε. Να σημειώσουμε μόνον ετούτο : Απόντος του Δημάρχου!...
Ελέχθησαν πολλά και ενδιαφέροντα εκεί και φωτίσθηκε το θέμα του Λιμένα Ιτέας από πολλές πλευρές και από πολλούς ομιλητές, Δημοτικούς Συμβούλους και μη. Ο Δημ. Σύμβουλος κος Παναγιώτης Μέγγος, ανέλυσε την ήδη υπάρχουσα και διαμορφωμένη κατάσταση και ενημέρωσε το Σώμα, για την προσφυγή της Δημοτικής Παράταξης ''Πολίτες στο Προσκήνιο'' στο Συμβούλιο της Επικρατείας, για το θέμα της πώλησης του Λιμένα από το ΤΑΙΠΕΔ. Ο δε Δημ. Σύμβουλος κος Δημήτριος Καραγιάννης, από την πλευρά της πλειοψηφούσας παράταξης του Δημάρχου, κατέθεσε έγγραφο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου από τις 30-4-2013 το οποίο απευθύνεται και στο Λιμενικό Ταμείο Φωκίδος, με το οποίο ζητείται η σύνταξη Μελέτης για την επιθυμούμενη αναβάθμιση του Λιμένα της Ιτέας!!!... Το έγγραφο (αρ. πρωτ. 8210/16/13 Δ/σης Λιμενικών Υποδομών), παρ' ότι έχει φθάσει στο Λιμενικό μας Ταμείο (επιβεβαιωμένο), δεν έχει τύγχει, ούτε προβολής, ούτε βεβαίως και έχουν ξεκινήσει οι οποιεσδήποτε διεργασίες για την υλοποίηση του ζητούμενου από το Υπουργείο. Ήδη έχουν περάσει 8 (οκτώ) μήνες αδράνειας και το χρονικό περιθώριο για την υλοποίηση της απαίτησης του Υπουργείου είναι 24 (είκοσι τέσσερεις) μήνες!...
Για την δυνατότητα ανταπόκρισης του Λιμενικού Ταμείου και για το ζητούμενο από το Υπουργείο, μέσω αυτού του εγγράφου, θα επανέλθουμε. Θεωρούμε ότι το θέμα είναι εξόχως σοβαρό για την εξέλιξη του Λιμανιού μας και συνεπώς και για την ίδια την Ιτέα και την ευρύτερη περιοχή μας. Έχουμε στην διάθεσή μας, όλα τα σχετικά έγγραφα και θα επανέλθουμε, προσπαθώντας να δώσουμε τις πρέπουσες και ολοκληρωτικές και όχι τις αποσπασματικές διαστάσεις του θέματος.
Προς το παρόν, ας παραμείνουμε στο Δημοτικό μας Συμβούλιο και στο εγκριθέν σχεδόν ομόφωνο ψήφισμά του. Και λέμε σχεδόν γιατί η μία ψήφος, ενώ συμφωνούσε για το σύνολο, επέμενε στην πρόσθεση των λέξεων ''Λαϊκή ιδιοκτησία''...
Το ψήφισμα :
- Επαναδιατύπωση και εμμονή του Δήμου στον Τουριστικό χαρακτηρισμό του Λιμένα Ιτέας
- Απόσυρση από τον προτεινόμενο Στρατηγικό σχεδιασμό των Λιμένων της Ελλάδος 2013-2018, της αναφοράς περί χρήσεως του Λιμένα για χύδην φορτοεκφορτώσεις εμπορευμάτων. Αυτή είναι και η άποψη της Βουλευτού κας Ασπασίας Μανδρέκα, σε επιστολή της προς τον Υπουργό.
- Να συμπεριληφθεί η Κρουαζιέρα στις χρήσεις του Λιμένα.
- Να μεθοδευθεί και να επιδιωχθεί συνεργασία προς τον σκοπό αυτόν, με το Λιμενικό Ταμείο Φωκίδος.
- Πρόταση προς την Περιφέρεια για συνεργασία και στήριξη των απόψεων του Δήμου Δελφών για το θέμα.
- Επιστολή προς την εταιρεία, την ασχολούμενη με την σύνταξη του στρατηγικού σχεδιασμού των Λιμένων, για την διόρθωση της εικόνας του Λιμένα Ιτέας με νέα στοιχεία και τέλος
- Με την γνωστοποίηση της αντίθεσης του Δήμου Δελφών, για την πώληση των χρήσεων του Λιμένα Ιτέας προς ιδιώτες, από το ΤΑΙΠΕΔ!!!...
Επαναλαμβάνουμε : Απόντος του Δημάρχου!...
Και με την Βουλευτή κα Ασπασία Μανδρέκα, να έχει ψηφίσει υπέρ του ΤΑΙΠΕΔ
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου